Artykuł opisuje nowości oraz istotne zmiany w systemie Kofios B dostarczone wraz z nową wersją o numerze 2024.1
Wersja zawiera również wszystkie poprawki związane ze zgłoszeniami serwisowym w okresie od 2024.01 do 2024.06.
Optymalizacja systemu
Wykonaliśmy kilkaset optymalizacji kodu, a także gruntownie przebudowaliśmy wymianę danych między aplikacją desktop, a serwerem aplikacyjnym Kofios, co w istotny sposób wpłynęło na szybkość działania systemu. Nasze testy pokazują że system w wersji 2024 ładuje poszczególne strony 2 x szybciej, a w wybranych miejscach 3, 4 x szybciej w porównaniu z wersją 2023. Wierzymy, że wpłynie to pozytywnie na komfort pracy z naszym systemem.
Nowa obsługa powiadomień o zadaniach w systemie
Zbiorcza informacja o zadaniach
Użytkownik po zalogowaniu w systemie, w obszarze górnego paska narzędzi widzi obok ikony skrzynki pocztowej, nową ikonę zbiorczego panelu zadań. Liczba przy ikonie pokazuje ilość wszystkich zadań, które zalogowany użytkownik ma do wykonania w danej firmie.
Centralny panel zadań użytkownika
Po kliknięciu w ikonę, użytkownik przenoszony jest do zbiorczego panelu zadań, gdzie na poszczególnych zakładach widać ilość zadań danego typu
Panel umożliwia bezpośrednie otwarcie każdego z zadań i jego wykonanie. Po wykonaniu danego zadania, np. zadania akceptacji faktury wracamy na listę Moje akceptacje w danym typie dokumentów, np. Obieg faktur
Notyfikacja o zadaniach w innej firmie
Jeśli użytkownik ma dostęp do więcej niż jednej firmy, to będąc np. firmie A podczas wyświetlania notyfikacji o zadaniach może widzieć informację o ilości zadań w firmie B. Funkcjonalność wymaga włączenia opcji wdrożeniowej za pośrednictwem centrum pomocy Kofios.
Komunikat ma aktywny link Przejdź do firmy ..., po jego kliknięciu Kofios jest przełączany do danej firmy, tak aby można było zobaczyć szczegóły notyfikacji.
Aktywne budowy
Role w zespole
Lista aktywnych budów zawiera informację o rolach zespołu każdej z budów. Każda ze zdefiniowanych ról w zespole posiada swoją kolumną, a w niej imiona i nazwiska wszystkich osób, które w danej budowie występują w danej roli. Pole szukaj uwzględnia dane zespołu, dzięki czemu możemy znaleźć budowy gdzie kierownikiem jest np. Jan Kowalski
Interaktywność wykresu marży
W przypadku dużej ilości budów na liście, wykres marży znajdujący się z prawej strony wykresu może być nieczytelny. Dodaliśmy pionowy pasek przewijania, który po kliknięciu pozwala oglądać wycinek wykresu. Zmiana kryteriów wyszukiwania na liście lub kryteriów wykresu resetuje zoom do 100%.
Unikalność kodu budżetu (budowy)
System może wymuszać unikalność kodu budżetu, tak abyśmy nie mogli zdublować dwóch wpisów o tym samym kodzie. Unikalność może być sprawdzana w obrębie danej firmy lub całej organizacji (wszystkich firm)
Arkusz budżetowy
Zmiana nazwy zakładki
Zmieniliśmy nazwę z Budżet na Arkusz budżetowy, aby uniknąć nieporozumień. Od teraz detale budowy, inwestycji, budżetu, zlecenia zawierają zakładkę Arkusz budżetowy. Wszystkie uprawnienia ustawione do zakładki pozostają w mocy.
Poprawa ergonomii arkusza budżetowego
Praca z danymi na ekranie stała się łatwiejsza, ponieważ po jego odświeżeniu jesteśmy nadal w tym samym miejscu. Elementy budżetu nie są zwijane, wiersze pozostają zaznaczone, komórka aktywna ta sama.
Odświeżanie automatyczne arkusza budżetowego
Podczas edycji danych w arkuszu budżetowym, możemy włączyć opcję automatycznego odświeżania. Po wprowadzeniu zmian, arkusz automatycznie przelicza wszystkie kwoty w ciągu kilku sekund.
Nowa funkcja Zakończ el. budżetu
W przypadku gdy mamy zrealizowany dany el. budżetu, a pozostał nam w nim nie wykorzystany plan kosztowy to możemy użyć funkcji Zakończ el. budżetu (ikona flagi). Funkcja przepisze cały pozostał plan do wskazanego elementu docelowego. W taki sam sposób możemy zakończyć realizację umowy podwykonawczej, która np. jest rozliczana po obmiarze i pozostał nam niewykorzystany plan kosztowy.
Funkcja zakończ el. budżetu jest kontrolowana odrębnym uprawnieniem w module Budowy -> Detale budowy -> Zakładka Arkusz budżetowy.
Okno Pokaż szczegóły - możliwość dodania nowego wpisu
W oknie pokazującym szczegółowe zapisy danej komórki arkusza budżetowego dodaliśmy możliwość utworzenia nowej linii w planie / realizacji. Funkcjonalność szczególnie przydatna, gdy chcemy np. zaplanowaną kwotę podzielić na dwie kwoty z różnymi opisami, nie tworząc równocześnie nowego elementu budżetu.
Kreator dokumentu - wybór budżetu
Podczas wprowadzania faktur za pomocą Pre-dziennik, w oknie kreatora dokumentu, już przed zapisem dokumentu możemy wybrać budżet lub kilka budżetów. Dzięki temu że widzimy podgląd faktury, łatwiej nam podzielić fakturę na tym etapie - jeśli to jest wymagane. Dodatkowo możemy dostosować szerokość obszaru podglądu.
Lista dokumentów - podsumowania
Poszczególne listy dokumentów sumują zaznaczone dokumenty, w podziale na poszczególne waluty. Suma wyliczana jest dla netto, vat, brutto.
Umowy, zabezpieczenia, plan zwrotów
Zakładka zabezpieczenia dla poszczególnych wpisów otrzymała możliwość zdefiniowania planu zwrotów.
Panel urlopów
W profilu użytkownika oraz w karcie pracownika dodano nową zakładkę Urlopy, która pozwala określić ilość dni urlopu w podziale na typy urlopów oraz lata, wraz z wykorzystaniem. System oblicza kolejne zużycia na podstawie wniosków urlopowych.
Arkusze wynagrodzeń
Lista arkuszy wynagrodzeń otrzymała graficzną informację o tym które arkusze są zaakceptowane, a także kolumny kiedy i przez kogo dany arkusz był akceptowany.
Schematy akceptacji dokumentów
Nowe typy kroków
System umożliwia zdefiniowanie nowego typu kroków w schematach akceptacji, są to kroki typu:
- wiadomość
- zadanie serwera
Krok typu wiadomość
Pozwala wysłać wiadomość systemową, wiadomość email lub wiadomość sms w danym miejscu schematu akceptacji.
Krok typu zadanie serwera
Wykonuje zdefiniowane zadanie serwera w danym miejscu schematu akceptacji. Zadania serwera mogą realizować złożone operacje takie jak raportowanie na email, modyfikacje danych, notyfikacje sms itp.
Samo zadanie serwera definiujemy w menu Konfiguracja -> Zadania serwera
Ustawienia zaawansowane zadania akceptacji
Dla zadań akceptacji możemy zmienić szereg cech, w obszarze Ustawień zaawansowanych
Uprawnienia
Menu kontekstowe edytora konfiguracji roli uprawnień
Dodaliśmy menu kontekstowe w konfiguracji roli, tak aby masowo móc włączać i wyłączać poszczególne opcje oraz na poszczególnych poziomach.
Nowe uprawnienia dla Grafik, Lista pracowników
System może ograniczać widoczność osób na grafiku i liście pracowników po:
- dziale
- przełożonym
- zespole projektowym
- wybranych pracownikach - połączonych z danym kontem użytkownika
W celu zdefiniowana listy pracowników do których ma dostęp dany użytkownik, powstała nowa zakładka Pracownicy w detalach użytkownika.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.