Uprawnienia w systemie można dodawać na trzech poziomach:
- Poziom firmy (uprawnienia dla wszystkich użytkowników przypisanych do konkretnej firmy)
- Poziom roli w firmie (przypisywanie roli do użytkownika)
- Poziom użytkownika (użytkownik -> uprawnienia)
Rekomenduje się zarządzać uprawnieniami poprzez poziom roli w firmie.
Nowo dodanemu użytkownikowi możemy przypisać uprawnienia, czyli listę funkcjonalności oraz modułów, które danemu pracownikowi będą najbardziej potrzebne. Ekran startowy pojawia się pracownikowi po zalogowaniu do systemu.
Menu to wszystko co znajduje się u góry listy (oznaczone numerem 1)
Moduły to wszystko co znajduje się po wejściu w konkretną pozycję menu (np. konfiguracja -> ustawienia) (oznaczone numerem 2)
W grupie menu możemy przypisać użytkownikowi uprawnienia do konkretnej funkcjonalności systemu, natomiast przypisując moduł możemy 'podnosić' uprawnienia użytkownikowi i rozszerzać mu funkcjonalność o kolejne elementy, rozszerzając w ten sposób jego dostęp do możliwości systemu.
Oprócz dodawania modułów możemy również wybrać trzy opcje - 'edycja' 'administracja' lub 'uprawnienia do danych'
Należy pamiętać, by zawsze zaznaczać opcję edycji, ponieważ wtedy użytkownik będzie mógł wprowadzać zmiany, w przeciwnym wypadku użytkownik będzie widział ekran, lecz możliwość zmian zostanie zablokowana w wyniku braku uprawnień. Opcja administracji pozwala na usuwanie wprowadzonych pozycji, jest to ważne ponieważ sam dostęp do edytowania na to nie pozwala.
Z kolei opcja uprawnień do danych związana jest z przyszłymi wersjami systemu.
Chcąc skonfigurować rolę użytkownika, przypisujemy najpierw jedną konkretną rolę, a następnie wchodzimy do zakładki konfiguracja. W tej zakładce podobnie jak w przypadku przypisywania uprawnień w momencie dodawania pracownika, możemy skonfigurować uprawnienia dotyczące ustawień menu oraz modułów wynikające z roli. Możemy dodawać nowe uprawnienia, cofać wprowadzone zmiany a także przywracać je do domyślnych ustawień systemowych.
Wchodząc w zakładkę użytkownicy możemy zobaczyć również, którzy z użytkowników są przypisani do określonej roli w firmie.
Jeśli użytkownik przypisany jest do więcej niż jednej firmy, wtedy może mieć on przypisane różne role, np. w firmie X - pełne uprawnienia a w firmie Y - minimalne
Dla części uprawnień można poszerzać ich zakres poprzez włączenie dodatkowych możliwości, dla przykładu mając dostęp do Pracownicy -> Detale pracownika można przypisać dodatkowe uprawnienia takie jak - widoczność stawek lub ich edycja.
Jeśli następuje zmiana roli użytkownika i chcemy mieć pewność, że uprawnienia występują tylko w nowej roli, wtedy należy w zakładce konfiguracja kliknąć ikonę kosza ("resetuj do domyślnych"):
dzięki czemu użytkownikowi zostaną tylko uprawnienia wynikające z nowej przypisanej roli.
Jeśli nie można odhaczyć menu lub modułu w trakcie konfiguracji uprawnień, oznacza to, że uprawnienia są domyślnie ustawione na poziomie firmy.
Dla niektórych modułów zaznaczenie opcji "administracja" daje możliwość dostępu do dokumentów, znajdujących się również w budowach lub budżetach, do których dany użytkownik nie jest przypisany jako część zespołu.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.