Jak zdefiniować schemat akceptacji?
Przykład - Zdefiniowanie schematu:
1. Akceptacji merytorycznej,
2. Akceptacji formalnej,
3. Akceptacji rachunkowej
W module "obieg faktur" -> "schematy akceptacji" znajduje się lista wszystkich zdefiniowanych schematów:
Nowy schemat akceptacji można zdefiniować dla:
- kategorii,
- budżetu,
- kategorii i budżetu (jednocześnie).
Pojawi nam się okno dodawania nowego schematu. W polu "Tylko dla kategorii" wybieramy kategorię faktury, a następnie zaznaczamy "schemat aktywny" i zapisujemy dane:
Po stworzeniu nowego schematu, wchodzimy w zakładkę "definicja":
- Start - początek ścieżki akceptacji
- Koniec - koniec ścieżki akceptacji
Schemat akceptacji to kolejne kroki które są zdefiniowane pomiędzy startem a końcem:
Klikamy na pole "start" i z panelu po prawej stronie wybieramy rodzaj akceptacji:
Po dodaniu rodzaju akceptacji musimy wybrać kto ma wykonać zadanie akceptacji.
Do wyboru mamy:
Każde zadanie akceptacji posiada swoje własne oznaczenie kolorystyczne:
- Akceptacja merytoryczna - kolor niebieski,
- Akceptacja formalna - kolor zielony,
- Akceptacja rachunkowa - kolor szary
UWAGA!: Możemy tworzyć także akceptacje, które są bardziej złożone, np.
- Posiadają kroki równoległej akceptacji,
- Posiadają warunki logiczne OR, AND, Prawda-fałsz:
1. Akceptacja merytoryczna:
Definiując zadanie akceptacji merytorycznej możemy ustawić dostępność poleceń oraz czy wymagany jest opis akceptacji/odrzucenia oraz czy wymagany jest element budżetu:
Różnice pomiędzy akceptacją merytoryczną a formalną oraz rachunkową:
Akceptacja merytoryczna w odróżnieniu od akceptacji formalnej oraz rachunkowej tworzy zapis w realizacji. Podczas akceptacji merytorycznej zaznaczamy (jeśli to wymagane) element budżetu, kategorię. Akceptacja formalna natomiast sprawdza czy dane rzeczy zostały poprawnie wprowadzone lub czy dokonała tego upoważniona osoba.
UWAGA!: MOŻE ZOSTAĆ ZDEFINIOWANYCH WIELE ZADAŃ AKCEPTACJI FORMALNEJ
CZY RACHUNKOWEJ, NATOMIAST W SCHEMACIE NIE MOŻE BYĆ DWA RAZY AKCEPTACJA MERYTORYCZNA
Zadanie akceptacji merytorycznej w procesie akceptacji:
Więcej informacji dot. akceptacji merytorycznej znajdziesz w artykule: Proces akceptacji faktur
2. Akceptacja formalna:
Chcąc zdefiniować zadanie akceptacji formalnej wybieramy z panelu przycisków - "akceptacja formalna" a następnie ustawiamy w jaki sposób i przez kogo ma zostać zrealizowana:
Zadanie akceptacji formalnej w procesie akceptacji:
Więcej informacji dot. akceptacji formalnej znajdziesz w artykule: Proces akceptacji faktur
3. Akceptacja rachunkowa:
Chcąc zdefiniować zadanie akceptacji formalnej wybieramy z panelu przycisków - "akceptacja rachunkowa" a następnie ustawiamy w jaki sposób i przez kogo ma zostać zrealizowana:
Zadanie akceptacji rachunkowej w procesie akceptacji:
Więcej informacji dot. akceptacji rachunkowej znajdziesz w artykule: Proces akceptacji faktur
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.