1. Czym są słowniki?
Słowniki w systemie umożliwiają zdefiniowanie rozwijanych list wyboru.
Dzięki temu można wybierać z dostępnych rodzajów dokumentów, tworzyć plan kont, kategoryzować dokumenty.
np. kategorie faktur w module obieg faktur są dostępne w zależności od potrzeb konkretnej firmy.
Słowniki są dostępne w module "Konfiguracja" :
2. Dodawanie elementu słownika:
Przykład 1 - dodanie nowej kategorii faktur "FAKTURA ZA PALIWO"
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście:
W module "obieg faktur" a następnie menu "kategorie" zobaczymy nowo dodaną kategorię faktury na liście:
Przykład 2 - dodanie elementu "MŁOTY" w kategorii "NARZĘDZIA - KATEGORIE"
Aby dodać nowy element słownika w zakładce "słowniki" z panelu przycisków wybieramy przycisk "dodaj". Następnie wpisujemy dane. Pola: kod, nazwa są obowiązkowe do wypełnienia:
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście:
Po zdefiniowaniu kategorii w słownikach w module narzędzia będzie dostępna nowa kategoria:
Przykład 3 - dodanie nowej kategorii "PODWYKONAWCY" w "KATEGORIACH KOSZTÓW"
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście w słowniku:
Przy akceptacji merytorycznej, pojawi się na liście wyboru:
Przykład 4 - Jak dodać nową kategorię faktur?:
Aby dodać nową kategorię faktur, wchodzimy w moduł "konfiguracja" następnie menu "słowniki".
Z listy znajdującej się po lewej stronie wybieramy zakładkę "kategorie obiegu faktur" . Następnie klikamy ikonę 'dodaj'
Po kliknięciu ikony dodawania, wyświetli się nam okno nowego elementu słownika (naszej kategorii faktury). Pola oznaczone czerwonymi ramkami to pola obowiązkowe, bez wypełnienia których nie będzie możliwe poprawne dodanie kategorii faktury:
Wypełniamy pola informacjami
Po zapisaniu danych, nasza kategoria pojawi się na liście:
Pole szukaj umożliwiające szybkie wyszukanie słownika po nazwie:
1 - pole wyszukiwarki
2 - wyniki wyszukiwania
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.