1. Czym są słowniki?
Słowniki w systemie umożliwiają zdefiniowanie rozwijanych list wyboru.
Dzięki temu można wybierać z dostępnych rodzajów dokumentów, tworzyć plan kont, kategoryzować dokumenty.
np. kategorie faktur w module obieg faktur są dostępne w zależności od potrzeb konkretnej firmy.
Słowniki są dostępne w module "Konfiguracja":
2. Dodawanie elementu słownika:
Przykład 1 - dodanie nowej kategorii faktur "FAKTURA ZA PALIWO"
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście:
W module "obieg faktur" a następnie menu "kategorie" zobaczymy nowo dodaną kategorię faktury na liście:
Przykład 2 - dodanie elementu "MŁOTY" w kategorii "NARZĘDZIA - KATEGORIE"
Aby dodać nowy element słownika w zakładce "słowniki" z panelu przycisków wybieramy przycisk "dodaj". Następnie wpisujemy dane. Pola: kod, nazwa są obowiązkowe do wypełnienia:
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście:
Po zdefiniowaniu kategorii w słownikach w module narzędzia będzie dostępna nowa kategoria:
Przykład 3 - dodanie nowej kategorii "PODWYKONAWCY" w "KATEGORIACH KOSZTÓW"
Po dodaniu nowej kategorii, pojawi się ona na liście w słowniku:
Przy akceptacji merytorycznej, pojawi się na liście wyboru:
Przykład 4 - Jak dodać nową kategorię faktur?:
Aby dodać nową kategorię faktur, wchodzimy w moduł "konfiguracja" (numer 1), następnie menu "słowniki" (numer 2). Z listy znajdującej się po lewej stronie wybieramy zakładkę "kategorie obiegu faktur" (numer 3). Następnie klikamy ikonę 'dodaj' (numer 4):
Po kliknięciu ikony dodawania, wyświetli się nam okno nowego elementu słownika (naszej kategorii faktury). Pola oznaczone czerwonymi ramkami to pola obowiązkowe, bez wypełnienia których nie będzie możliwe poprawne dodanie kategorii faktury:
Wypełniamy pola informacjami
Po zapisaniu danych, nasza kategoria pojawi się na liście:
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.