Fakturę możemy podzielić na na kilka budżetów:
- W trakcie wprowadzania do systemu
- W trakcie akceptacji merytorycznej
PRZYKŁAD: Dzielenie faktury w trakcie wprowadzania do systemu:
Faktura o wartości 10000 zł podzielona na 2 budżety - po 5000 zł
- Wprowadzamy fakturę z pre-dziennika,
- Po wprowadzeniu faktury z pre-dziennika klikamy ikonę "dodaj budżet"
- Dodajemy budżety. Gdy dodamy pierwszy budżet, zostanie przypisana cała kwota faktury:
- Wpisujemy kwotę, jaką chcemy przypisać do budżetu:
- Dodajemy kolejny budżet, a następnie wysyłamy fakturę do akceptacji
UWAGA!: Po podzieleniu kwoty w pierwszym budżecie,
gdy dodamy kolejny - system automatycznie skoryguje wartość faktury o resztę kwoty
Faktura będzie mieć tyle ścieżek akceptacji, na ile budżetów została podzielona jej wartość.
W zakładce 'akceptacje' możemy sprawdzić czy system automatycznie stworzył określoną liczbę ścieżek akceptacji:
PRZYKŁAD: Dzielenie faktury na kilka budżetów w akceptacji merytorycznej:
Podzielenie faktury o wartości 10000 zł na 2 budżety
- Wchodzimy w szczegóły akceptacji,
- W polu "akceptujesz" wpisujemy kwotę, jaką chcemy akceptować,
- Klikamy 'zaakceptuj',
- Po kliknięciu 'zaakceptuj' system wyświetli komunikat:
UWAGA!: Komunikat wyświetlony przez system dotyczy działania związanego z pozostałą kwotą.
Przykładowo: mając fakturę na 10000 zł, gdy jako kwotę akceptacji ustawimy 5000 zł - system
zapyta co zrobić z pozostałą kwotą
- Wybieramy opcję 'przekaż do akceptacji - inny budżet' a następnie wybieramy inny budżet:
- Wybieramy budżet, do którego chcemy przekazać pozostałą kwotę
- Kwota zostanie podzielona w ramach budżetów:
- Po ponownym wejściu w szczegóły faktury, zobaczymy że część kwoty została przekazana w ramach innego budżetu:
- Po przejściu procesu akceptacji możemy zobaczyć, że w wartości netto widnieje pierwotna kwota - 10000 zł, która została podzielona na dwa budżety:
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.