Poniższy artykuł opisuje główne zmiany funkcjonalne oraz usprawnienia kwartalnej aktualizacji systemu w 2021.4.
Poza opisanymi zmianami wersja 2021.4.0.5 zawiera szereg optymalizacji i poprawek wynikających ze zgłoszeń serwisowych.
Nowe funkcjonalności
Centrum pomocy - obsługa użytkownika
- Nowe okno Centrum pomocy dostępne bezpośrednio z menu programu POMOC. Umożliwia przeszukiwanie bazy wiedzy oraz poprzez link wyślij zgłoszenie daje dostęp do okna nowego zgłoszenia. Dzięki temu, można wysyłać zgłoszenia bezpośrednio z programu Kofios B
- Możliwość wysłania zgłoszenia do pomoc.kofios.pl bezpośrednio z programu poprzez POMOC -> wyślij zgłoszenie. W otwartym oknie możemy wpisać temat, treść zgłoszenia, a także zdecydować czy ma zostać automatycznie dodany zrzut ekranu i tzw. plik LOG aplikacji KOFIOS B (zalecane). Użytkownik może opcjonalnie dodać dowolny załącznik, np. plik pdf. Dzięki temu poprawimy obsługę zgłoszeń od naszych użytkowników, poprzez lepszą analizę błędów.
- W przypadku wystąpienia komunikatu typu UWAGA! może pojawić się przycisk szczegóły, który dodatkowo wyjaśnia użytkownikowi w czym tkwi problem. Dotyczy to np. sytuacji blokady kroku, przy wysyłaniu dokumentu do akceptacji. Dzięki temu możemy ustalić przyczynę błędów, zanim wyślemy zgłoszenie. Przykładowo w sytuacji braku osoby w danej roli zobaczymy komunikat:
Po kliknięciu przycisku szczegóły, otrzymamy informację uzupełniającą: - Jeżeli w systemie wystąpi błąd, to użytkownik może wysłać zgłoszenie automatyczne poprzez przycisk wyślij w okienku błędu. UWAGA: w takim przypadku automatycznie wysyłany jest również zrzut ekranu z systemu KOFIOS B. Przycisk szczegóły wyświetla informacje techniczne, które są dodawane do zgłoszenia automatycznie.
Ogólne
- Okno podglądu dokumentu umożliwia zmianę układu danej strony. Służy do tego przycisk Obróć dokument w prawo. Funkcjonalność dostępna dla wszystkich miejsc systemu, w których jest podgląd dokumentu w formacie pdf. Dzięki temu, możemy wydrukować dokument z innym układem stron.
Strażnik budżetu
- Nowa forma wykresów kołowych, lepiej prezentująca graficznie małe wartości (kolor tła koresponduje z legendą)
- Lista aktywnych budów / inwestycji zawiera dodatkowe opcje nad prawym wykresie prognozy. Możliwość oglądania danych w perspektywie: plan, realizacja, prognoza. Dzięki temu, możemy analizować dane wszystkich budów/ inwestycji na liście wg różnych danych np. wg bieżącej realizacji
- Zakładka Budżet - możliwość ograniczenia uprawnień tylko do podglądu, z możliwością rozwijania gałęzi budżetu, lecz bez możliwości wprowadzania zmian. Dzięki temu możemy ograniczyć możliwość zmian przez osoby nie mające uprawnień.
- Zakładki Plan oraz Realizacja w detalach budowy / inwestycji umożliwiają usuwanie wielu zapisów na raz. Szczególnie przydatne w przypadku edycji budżetu
Obieg faktur
- Miniatury dokumentów w oknie Pre-dziennik zawierają informację o ilości stron danego skanu.
- Zakładka Obraz dokumentu umożliwia edycję układu poszczególnych stron dokumentu. Służy do tego przycisk Obróć stronę w prawo. Po wprowadzeniu zmian w układzie stron, możemy zapisać zmiany lub je odrzucić (niebieska strzałka na rysunku). Dzięki temu możemy zapisać dokument w układzie poziomym i w trakcie akceptacji zadania będzie nam łatwiej czytać obraz dokumentu.
- Podczas zapisu faktury system może realizować dodatkowe walidacje, np. aby data wpływu nie była wcześniejsza niż data wystawienia dokumentu
Pracownicy - > Grafik
- Nowe uprawnienie ograniczające widoczność na grafiku pracowników własnego działu. Po jego nadaniu dany użytkownik widzi na grafiku tylko osoby własnego działu / zespołu.
- Nowe uprawnienie ograniczające widoczność grafiku tylko do własnego grafika. Dzięki temu, liniowi pracownicy mogą w systemie planować własną pracę, bez wpływu na inne osoby.
Usprawnienia
- Filtr danych w menu Firma -> Pulpit w zakresie Aktywne, Zamknięte, Wszystkie został poprawiony. Dane na ekranie po zmianie filtra odświeżane są w ciągu kilkunastu sekund. Dzięki temu możemy analizować aktualnie trwające projekty.
- Wykresy na liście aktywnych budów / inwestycji nie opóźniają wyników wyszukiwania. Detale danej budowy możemy otworzyć zanim wykres zostanie zasilony danymi.
- Edytor plików w formacie Word ma poprawioną zgodność z najnowszym formatem Office 365, w szczególności poprawnie obsługuje rozbudowane formaty stopek i nagłówków.
- Rozwiązanie problemu widoczności na zakładce Wiadomości zadania akceptacji, w przypadku wysyłania wiadomości w procesie odrzucenia dokumentu.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.