Poniższy artykuł opisuje główne zmiany funkcjonalne oraz usprawnienia kwartalnej aktualizacji systemu nr 2022.2.
Poza opisanymi zmianami wersja 2022.2.5.5 zawiera szereg optymalizacji i poprawek wynikających ze zgłoszeń serwisowych.
Dostępność poszczególnych zmian zależna jest od konfiguracji danej instalacji systemu KOFIOS. W razie pytań prosimy o kontakt.
Społeczność KOFIOS
Udostępniamy nowe narzędzia w ramach Centrum Pomocy KOFIOS. Pozwala ono na zgłaszanie pomysłów na nowe funkcjonalności oraz głosowanie na nie przez inne osoby. Dodatkowo można otworzyć dowolną dyskusję (forum). Funkcjonalność jest dostępna po zalogowaniu do Centrum Pomocy, do czego serdecznie zachęcamy.
Nowe funkcjonalności
Wykresy
Obszary wykresów słupkowych w menu Firma oraz zakładki Analiza, dla kategorii kosztowych mają dostępne narzędzia powiększania. Pozwalają one wykonać zoom dowolnego obszaru wykresu.
Procesy budżetowe
System umożliwia zdefiniowanie procesów związanych z typowymi etapami budowy i budżetu, tj
- uruchomienie budowy
- zamrożenie budżetu
- rozliczenie budżetu
W ramach procesu poszczególni użytkownicy systemu mogą otrzymywać zadania (zadania akceptacji), a po prawidłowo wykonanych zadaniach budżet zmienia swój status, np. z planowanego na uruchomiony.
Arkusz budżetowy
Kalkulator
Arkusz budżetowy oraz arkusze zakresu umowy, protokołów i zleceń posiadają wbudowany kalkulator. Pozwala on wykonywać operacje matematyczne w oparciu o wartości znajdujące się w arkuszu. Kalkulator możemy wywołać przez menu kontekstowe lub skrót CTRL+K
Oblicz wyrażenie
Arkusz budżetowy posiada funkcjonalność OBLICZ WYRAŻENIE. Pozwala ona w łatwy sposób przeliczyć wprowadzoną wartość (np. planowanego kosztu) poprzez podanie wyrażenia, które ma być obliczone. Wynik zostanie zapisany jako np. nowy plan kosztu w danym el. budżetu.
Okno obliczania wyrażenia możemy wywołać przez menu kontekstowe lub skrót CTRL+O
Protokoły odbioru
Możliwość automatycznego naliczania potrąceń na protokole odbioru na podstawie zapisów z umowy. Mechanizm pozwala zdefiniować domyślne potrącenia i zabezpieczenia w ramach umowy (np. z podwykonawcą). W procesie wystawiania protokołu odbioru do danej umowy zestaw zabezpieczeń zostanie naliczony w sposób automatyczny
Budżety ogólne na grafiku pracowników
Budżety kosztów ogólnych lub działów mogą być dostępne na grafiku pracowników poprzez włączenie w nich opcji:
Opcja znajduje się na zakładce Ogólne w detalach budżetu.
Płatności
Dokumenty do płatności uwzględniają:
- korekty faktury
- zaliczki, proformy opłacone i połączone wcześniej
- zatrzymania zawarte na protokołach odbioru
Schematy akceptacji
Możliwość definiowania schematów akceptacji bazujących na innym schemacie. Dzięki temu możemy mieć jedną definicję np. dla 2-3 kategorii faktury. W takim przypadku ewentualne zmiany w schemacie wykonujemy w jednym miejscu (jedna definicja dla kilku kategorii).
Wiadomości
Wiadomość, która nie jest połączona z dokumentem może być zadaniem, z terminem i priorytetem.
Cenniki
Elementy w danych cenniku mogą zostać pogrupowane. Przy wyborze elementów z cennika pojawi się drzewo grup.
Bezpieczeństwo
Wyłączenie funkcji zapamiętaj mnie
Administrator systemu może dla wybranych użytkowników wyłączyć funkcję "zapamiętaj mnie". Tacy użytkownicy będą musieli wprowadzać hasło przy każdym logowaniu.
Reguły logowania
Za naszym pośrednictwem każdy z naszych Klientów może dostosować następujące parametry:
- po ilu błędnych logowaniach system każe czekać określony czas - domyślna wartość to 3 błędne logowania
- ile czasu trzeba czekać na kolejną próbę logowania jeśli przekroczymy ilość błędnych logowań, domyślny czas to 5 sekund
- po ilu błędnych logowaniach system jest zamykany
- po ilu błędnych logowaniach (sumarycznie) konto użytkownika zostanie wyłączone
Reguły hasła
Przypominamy, że za naszym pośrednictwem każdy z naszych Klientów może ustalić reguły hasła, tj.
- minimalna długość hasła - domyślnie 6 znaków
- minimalna siła hasła - domyślnie słabe
- czy hasło ma być sprawdzane w słownikach (używanych przez mechanizmy łamiące hasła) - domyślnie nie
Zachęcamy do podnoszenia reguł siły hasła w Państwa organizacjach.
Istotne modyfikacje
Arkusz budżetowy
Miary nie są dublowane, nawet jeśli zdefiniujemy dwie lub więcej tego samego typu. Arkusz budżetowy pokaże wartości w ostatniej z nich.
Załączniki
Możliwość załączenia wielu plików na raz. Zmiana dotyczy wszystkich zakładek załączników.
Schematy akceptacji
Wszystkie schematy akceptacji zostały zebrane w jednym miejscu, tj. Konfiguracja -> Schematy akceptacji
Kontrahenci
U wszystkich naszych Klientów włączyliśmy możliwość pobierania i weryfikowania rachunków bankowych w białej księdze podatników VAT.
Wygląd
Ponieważ przybywa w systemie stron z sekcjami rozwijanymi, to poprawiliśmy ich wygląd i ergonomię użycia.
Ustawienia
Zakładka ogólne okna ustawień została zgrupowana w sekcje.
Nowe możliwości konfiguracyjne
Poniżej opisano zmiany konfiguracyjne realizowane na zlecenie Klienta przez specjalistów KOFIO
Cechy dokumentów
Możliwość dodania pól, które są połączeniem z innymi obiektami systemu, np. pracownikiem, pojazdem, narzędziem, innym rodzajem dokumentu.
Reguły automatyczne
W systemie KOFIOS mogą zostać zdefiniowane (w ramach usług rozwoju) skrypty, które automatyzują pewne działania, np. wykonują nietypowe walidacje lub automatyzują uzupełnianie danych. Skrypty u danego Klienta mogą być związane:
- z zapisem danych (przed zapisem i po zapisie)
- z wykonaniem zadań akceptacji (przed akceptacją i po akceptacji)
- związane z usuwaniem danych (przed usunięciem i po usunięciu)
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.